Tuesday, July 24, 2007

Det är bara att inse

En del saker är töntigare än andra. A och jag hade på väg hem i bil en diskussion om fåniga idrotter och deras rätt att ens bnämnas som idrotter. A hävdade med vanlig bestämdhet att orientering är sportens frireligiösa dårskap, medan jag spydde stora mängder galla över golf och dess dumpretantiösa och klassgalna utövare. Jag menade på att golfare är de dummaste av de dumma och att ingenting på jorden ser fånigare ut än när de struttar omkring i vita tofsskor och snordyra löjliga kläder. Men jag hade faktiskt fel. Jag måste erkänna det. Jag hade fel.

Idag såg jag något av det mest bisarra jag har sett på mycket, mycket länge; Två medelålders kvinnor som förmodligen var ute för första gången på... rullskidor! Varför, frågar jag mig genast, varför?? Det verkade dessutom vara fösta gången de åkte, för när de närmade sig en korsning med rödljus fick de något lätt panikslaget i blicken och en av dem sträckte ut armen och högg tag i en lyktstolpe som närmade sig med skrämmande fart. Det var på håret att de hade dundrat rakt ut i genomfartstrafiken..

Kontentan av detta är att golf må vara töntigt, men rullskidor är banne mig inte bättre.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hörru! Nu när du har semester får du banne mig blogga och roa mig i min misär.

ps. Idag gick fettot hem för att gå till tandläkaren. Men hon lämnade en lapp om att hon inte städade alla ställen. Lappen låg i tvättstugan...

9:50 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home